Otome Music

poniedziałek, 25 czerwca 2018

Amnesia: Memories: Shin -zamaskowany morderca


Shin w swoim naturalnym środowisku

Jest to najmłodszy z dostępnych nam partnerów, którego symbolem jest serce –karo.  Shin ma czarne półdługie włosy, czarną kurtkę. Nosi czerwoną koszulkę oraz inne czerwone zdobienia. Na początku gry odniosłam wrażenie, że Shin to kolejny, chłodny ignorant. Ponadto –bardzo tajemniczy.  Później z kolei –poczułam delikatnie głębsze uczucia, które żywi on do MC. Możemy go ogólnie podporządkować do typu „bad guy”.

Jak się na niego naciśnie, to staje się jakiś taki milszy.
Shin –można powiedzieć że prowadzi wewnątrz siebie drugie życie. Podejmuje decyzje, rozważa, analizuje. Robi to, aby uwolnić się od podejrzeń, które na niego spadły. Wszystko wskazuje na to, że to on doprowadził do wypadku MC. Na tym właśnie polega ta droga z Shinem. Shin walczy o swoje dobre imię, a Ty, biedna MC –musisz go wspierać, ufać mu. Co jest dosyć trudne, bo większość znaków na niebie i ziemi wskazuje, że Twój chłopak jest mordercą.

Jeśli kochasz zagadki kryminalne, to jest właśnie droga dla Ciebie. Przez większość gry, nistety ale nic nie rozumiałam i błądziłam jak ślepy przez mgłę. Nie znaczy to, że ten route jest zły, słaby. Po prostu jakoś ja go nie ogarnęłam za bardzo.  Mimo iż go nie ogarnęłam z punktu detektywistycznego, to z innego jak najbardziej. Shin jako postać trafił do mnie. Nie mam nic przeciwko facetom typu bad guy, wręcz przeciwnie :V

Cała ta fabuła... cóż, do końca do mnie nie trafiła. Skoro Shin wiedział, że to wina Toma’y... to myślę że i policja powinna na to wpaść. Chciałabym, żeby bliskie spotkania z Shinem były mniej sztywne. Czułam –że obcy facet coś ode mnie chce –ale –OMG nie miałam zielonego pojęcia co. W związku z moim nieogarnięciem zakończyłam grę z normalnym endingiem (który sam w sobie nie był aż tak zły).

Niby wyszło na to, że Toma schrzanił sprawę, ale niestety nie dano mi poznać szczegółów. W związku z tym podjęłam się przejścia tej miłosnej zagadki z Shinem jeszcze raz. Mimo iż Shin na końcu normal endingu obiecał że na nowo mnie w sobie rozkocha (złapałam ten haczyk!), to byłam ciekawa, bardzo ciekawa co z innymi sprawami. Tak więc przeszłam jeszcze raz. I za drugim razem było mi lepiej, łatwiej połączyłam fakty. Toma się przyznał, ja- MC zmusiłam pamięć do powrotu. Toma –zepchnął mnie z urwiska, bo pomyliłam go z Shinem. Co ta miłość wyprawia z ludźmi!

Te jego chłodne spojrzenie...
Jednemu i drugiemu zależało na MC. Jednak to Shin w tym roucie wygrał, starał się bardziej –mimo iż mógł stracić wszystko. A na koniec przyłożył swojemu dawnemu koledze, w ramach odegrania się na tej całej sytuacji! Ale przed tym dał Tomie możliwość opowiedzenia wszystkiego co się stało oraz jego uczuć od samego początku znajomości. To wyszło wszystkim na dobre. Miłe jest to, że Shin poczuł się winny tej całej sytuacji. Zaznaczył, że gdyby nie jego perswazje (lekkie przymuszanie MC do niektórych działań), nigdy by nie doszło do jej upadku z urwiska.

Podsumowanie: 

Shin to małomówny chłopak z rodziny z kryminalną przeszłością. Jego chłodne spojrzenie oraz pozornie kamienne serce są widoczne z daleka. Jeśli mu uwierzysz i będziesz chciała sięgnąć pamięcią do dnia swojego wypadku -to właśnie route z Shin'em. A później już tylko cud, miód i orzeszki :)

Poradnik, aby uzyskać good ending:

01
 – You could at least knock
– I’m not very good with directions…
– Is black tea okay?
– No need to go to any trouble

02
– Will you buy me a cake, then?
– Why would you ask that?
– I didn’t want to go back to the hospital
– What’s with these injuries?
– Did you apologize to my dad at the hospital?
– A little bit

03
– … Thanks for telling me
– That sounds fine
– No, I didn’t mind…
– You made me cry after my performance?
– I don’t want a lot of people to know

04
– Welcome back, Master
– Have you decided, Master?
– Yes, Master
– Thanks for coming here even though you’re busy
– Welcome back, Master

05
– Are you here to pick me up?
– Everyone helped me out

06
– Tell me more about the accident
– So Shin came to find me?
– Is Shin okay?

07
– Thank you, Toma

08
– Yes, I believe you
– I was saved thanks to you, Shin

09
– Were you searching for me as well?

10
– Sorry Toma, Shin and I were going to go out
– That is kind of how I see you
– Just… don’t be too forceful

11
– Do… you want to see some fireworks today?
– Would you be okay with it being so loud?
– It’s because you made the effort

12 -

13
– I’m very sorry
– What’s happening with Shin?
– I was running in the dark and slipped
– I was a bit embarrassed that he was so close
– I don’t know
– I don’t remember
– No way
         
14
– That memory might not be of the accident

15
– Who searched for me that day?
– …

16
– If it’s all right, I would like to walk with Toma
– Okay, just while we’re eating…
– This isn’t like you…

17
– I heard you rescued me
– Was I conscious when you found me?

18
– Please tell me how to contact the owner
– Go with Toma
– Could I ask why?

19
– I really wanted to see you…
– What kind of clue?

20 - 21 -

22
– (wybierz każdą opcję)
– Shin, do you have a minute?
      
23
– Yeah, it’s fine
– Was this what you were saying before?
– I was just so happy to remember again…
– Someone tried to help me
– Shin
– Can I sleep next to you…?
– Are you scared…?

24
– Okay…
– Sorry, I’m coming
– Were you in the band with me?
– Toma

25
– What kind of kid was Shin?

26
– I want to go see a movie
– … It’s a promise, okay?
– I don’t think I can sing like before

27
– That wasn’t the case yesterday

Powodzenia :)     

2 komentarze:

  1. Nie przepadam za Shinem jako takim, ale bardzo podobał mi się jego wątek i świetnie się przy nim bawiłam. Nie pamiętam już, czy sama poprawnie wytypowałam winnego, ale pamiętam, że byłam pewna, że to nie Shin.

    Swoją drogą, japońskie imiona normalnie w polskim języku odmieniamy, więc apostrofy są całkowicie zbędne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za adnotację językową -nie byłam pewna jak to ugryźć :)

    OdpowiedzUsuń